Mit arbejde
Social Media Desk i DR Nyheder - Strategi/koncept
Som det første mediehus i Danmark har DR Nyheder integreret sociale medier centralt i deres nyhedsrum. Målet er at finde nyheder, før de bliver til nyheder - og spotte tendenser.
Journalisterne på social media desken bruger interne værktøjer, der er udviklet specielt til formålet. De overvåger blandt andet, hvilke mediehistorier danskerne interesserer sig for, og hvad danskerne snakker om på Facebook og Twitter.
Ekspert i sociale medier
Jeg underviser både internt i DR og eksternt i brugen af sociale medier. Derudover er jeg ekspertkommentator på DRs radio, tv og net, når nyheder om og fra sociale medier skal sættes i perspektiv.
Kandidaterne - Koncept
Genoplev en dag i valgkampen - eller følg med live.
"Kandidaterne" på nettet gav i forbindelse med valget til Folketinget i efteråret 2011 mulighed for, at brugerne kunne følge politikerne tæt. Via data fra sociale medier, GPS-positioner, de artikler og videoer til optrådte i, og DRs live-blogs for de enkelte politikere.
Kortet fra "Kandidaterne" var også en integreret del af valgdækningen på tv.
Politikerprofiler - Koncept
Få overblik over, hvad en politiker laver: Alle medlemmer af Folketinget har deres egen autogenererede profil på dr.dk. Hver gang de er nævnt i en artikel, bliver der linket til den.
Profilen består af stamdata fra Folketinget og Wikipedia, politikerens opdateringer fra sociale medier, artikler de medvirker i på dr.dk og videoklip fra DR UPDATE. Alt sammen automatisk.
Just Fair - Koncept
Før min tid i DR (2009), arbejdede jeg for et start-up, Just Fair. Virksomhedens mission var at gøre værdikæden for bæredygtig handel gennemsigtig, sætte forbrugere i rige lande i kontakt med producenterne i de fattige lande - og i sidste ende udrydde fattigdom.
Mit ansvar var koncept til hjemmesiden på dansk, spansk og engelsk, og al intern og ekstern produktion af indhold. Og at udarbejde et koncept og en vision om et socialt netværk for bønder i 3. verdens lande.